Pozycjonowanie – jedna z najważniejszych strategii internetowych działań marketingowych

Pozycjonowanie – jedna z najważniejszych strategii internetowych działań marketingowych

PODZIEL SIĘ
fot. Pixabay.com

Pozycjonowanie to bez wątpienia jedna z najważniejszych strategii marketingowych prowadzonych w branży e-commerce. Wszystko ze względu na zmieniający się świat i przyzwyczajenia, w których coraz bardziej liczy się komfort życia codziennego, dotyczy to również zakupów. Zamiast stania w kolejkach i korkach doskonałym rozwiązaniem jest zamówienie interesujących lub niezbędnych produktów drogą online, bez konieczności wychodzenia z domu. Jednak jak to wygląda z perspektywy przedsiębiorcy? Klient, poszukując produktów najczęściej wykorzystuje wyszukiwarkę z Google, wpisując słowa kluczowe i klikając w witryny znajdujące się na pierwszych pozycjach. Z tego względu przedsiębiorca powinien priorytetowo potraktować kwestię pozycjonowania, która przyczyni się do zwiększenia zysków i pozytywnie wpłynie na rentowność biznesu, a zainwestowane w tej rodzaj reklamy pieniądze szybko się zwrócą.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowaniem nazywamy szereg procesów mających na celu wzmocnienie pozycji w wyszukiwarce Google. Zadaniem tym zajmują się specjaliści zatrudnieni w agencjach SEO, którzy doskonale znają zagadnienia związane z tego rodzaju strategią i potrafią skutecznie je wykorzystać. Działania te dzielą się na wiele etapów, a każdy z nich jest równie ważny. Pozycjonowanie, znane jako zagadnienie SEO (Search Engine Optimization), poza poprawą pozycji witryny w wyszukiwarce, wpływa także na szybkość jej funkcjonowania, co upraszcza sposób nawigacji, a także wpływa na budowanie zaufania wśród klientów. Jednak skuteczność pozycjonowania opiera się na doświadczeniu i znajomości zagadnień związanych z SEO, dlatego zawsze warto skorzystać z pomocy specjalistów.

Najważniejsze atuty pozycjonowania

Warto poznać najważniejsze zalety pozycjonowania, aby przekonać się, że tego rodzaju strategia i kampania reklamowa ma sens. Wśród atutów znajduje się między innymi:

  • lepsza widoczność witryny w wyszukiwarkach;
  • większa wiarygodność i wpływ na PR firmy;
  • wyższy współczynnik klikalności;
  • długotrwałe efekty kampanii reklamowej;
  • wyższa pozycja w Google;
  • lepsza konwersja;
  • większe zaangażowanie klientów w przeglądanie treści na stronie;
  • wyróżnienie firmy na tle konkurencji;
  • elastyczna strategia, którą można dostosować do indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych.

Jaki jest koszt kompleksowego pozycjonowania witryny?

Pozycjonowanie na Warszawę, Kraków, Poznań czy też inne większe lub mniejsze miasto jest opłacalnym rozwiązaniem, a jego całkowity koszt zależy głównie od oczekiwań. Zdobycie pierwszych i tym samym głównych pozycji w wyszukiwarce Google wiąże się ze znacznie większymi nakładami finansowymi. Ma to związek przede wszystkim z dużą konkurencją w przypadku niektórych słów kluczowych. Jednak specjaliści są w stanie doskonale dopasować budżet do możliwości, przy jednoczesnym uzyskaniu satysfakcjonujących wyników. W tym przypadku nie warto oszczędzać, gdyż dobrze zainwestowane środki szybko się zwrócą i to z nawiązką.

Ciekawym rozwiązaniem może być pozycjonowanie lokalne w danym mieście lub regionie. Jeśli zależy nam na promowaniu swoich usług w Warszawie lub prowadzimy tam sklep stacjonarny, to powinniśmy wykorzystywać frazę związaną z miastem. Działalność internetową może też wspomóc założenie wizytówki w Google Moja Firma – dzięki temu biznesy znajdujące się w Warszawie łatwiej znajdą nowych odbiorców.